فسیل ها چه هستند و دیرینه شناسی چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 26 آبان 1394
بازدید : 422
نویسنده : فسیل شناس

فسیل ها چه هستند و دیرینه شناسی چیست؟ 

تنها راه مستقيم براي آموختن درباره جانورانی مثل دایناسورهامطالعه فسيل ها است. فسيل ها بقاياي جانوران و گياهان باستاني و ردپاها يا اثرات به جا مانده از موجودات زنده از دوره هاي زمين شناسي گذشته يا اثرات به جا مانده از هر فعاليتشان هستند. فسيل ها روي همه قاره های زمین يدا شده اند.

لغت فسيل از لغت لاتين فسيليس fossilis مي آيد كه به معني حفر كردن و کاوش کردن است. بيشتر لايه هاي فسيلي از سنگ هاي  رسوبي به دست آمده اند. سنگ رسوبي سنگي است كه از رسوباتی نظیر ماسه، گل و تكه هاي كوچك سنگ تشکیل شده. پس از گذشت دوره هاي زماني طولاني، اين ذرات كوچك فشرده شده اند (متراكم شده اند). اگر فسیلی در میان آنها باشد، این فسیل زير لايه هاي بيشتر و بيشتري از رسوب دفن شده است و در داخل سنگ هاي رسوبي فشرده شده است. لايه های زیرتر قديمي تر از لايه هاي رويي تر هستند.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که فسيل يك استخوان هيچ استخواني در داخلش نيست. يك شيء فسيل شده همان شكل شيء اصلي را دارد، اما از نظر مواد شيميايي بيشتر شبيه به سنگ است.

ديرينه شناسي شاخه اي از زيست شناسي است كه اشكال زندگي اي را كه در دوره هاي زمين شناسي قبل تر وجود داشته است را مطالعه مي كند. اكثراً اين كار را با مطالعه فسيل ها انجام  ميدهد.

فسيل ها شبيه چه هستند؟

فسيل ها همان شكلي را دارند كه شیء اصلي داشته است. اما رنگ، تراكم و رنگ بندي آنها با شیء اصلی خيلي متفاوت است. رنگ يك فسيل به مواد معدني اي كه آن را تشکیل داده اند بستگي دارد. فسيل ها معمولاً سنگين تر از شیء اصلي هستند (فسیل ها به طوركلي از سنگ هستند. چراکه مواد سنگی به تدریج جایگزین شیء اصلی شده است). بيشتر فسيل ها از مواد سنگي معمولي ساخته شده اند، اما بعضي پر رمزورازترند.


رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: برچسب‌ها: فسیل ها چه هستند و دیرینه شناسی چیست؟ ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com