رده بندی فسیل های سازند آسماری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
بازدید : 522
نویسنده : فسیل شناس

رده بندی ریزرخساره ها و بررسی تغییرات محیط رسوبی سازند آسماری کوه چارطاق لردگان

سیدعلیرضا حسینی مشکنانی، دانشجوی کارشناسی ارشد چینه شناسی و فسیل شناسی دانشگاه اصفهان، alireza.h123@gmail.com

علی صیرفیان، عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان، seyrafian_ali@hotmail.com

حسین وزیری مقدم، عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان، avaziri7304@gmail.com

چکيده :

برش مورد مطالعه از سازند آسماری در کوه چارطاق واقع در غرب شهر لردگان می باشد. ضخامت سازند آسماری در برش مورد مطالعه 495 متر و به طور عمده شامل تناوبی از سنگهای آهکی و آهک مارنی بصورت نازک، متوسط تا ضخیم لایه و توده ای است. بررسی خصوصیات بافتی سازند آسماری منجر به شناسایی 11 ریزرخساره رسوبی شده است که قابل تفکیک به دو گروه اصلی می باشند: 1- گروه ریزرخساره ی دریای باز (محدوده ای از قسمتهای عمیق دریای باز، بخشهای پایین و بالای اسلوپ، نزدیک به بار) که شامل فون های پلاژیک و اجتماعی از فرامینیفرهای بنتیک منفذدار با همزیست جلبکی و نیز فونهای استنوهالین که شاخص محیط با شوری نرمال دریایی بوده که در زمینه ای از بافت وکستون تا پکستون-گرینستون قرار دارد. 2- گروه ریزرخساره ی لاگون (محصور و نیمه محصور) بطور عمده از فونهای منفذدار و بدون منفذ که در زمینه ای از بافتی مدستون تا گرینستون می باشند. نکته ی جالب توجه در مطالعه این برش، تغییر شرایط محیط رسوبی در انتهای تشکیل سازند آسماری (مربوط به زمان بوردیگالین) می باشد، بطوریکه پس از رسوبگذاری رخساره های محیط لاگون، شرایطی برای نهشته شدن عمیقترین رخساره های محیط دریای باز ایجاد می گردد که بدون شواهدی مبنی بر شرایط تدریجی عمیق شدگی در رخساره های رسوبی همراه است و تبخیری های سازند گچساران متعاقب رخساره های پلاژیک مذکور ته نشست شده است.


رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: برچسب‌ها: رده بندی فسیل های سازند آسماری ،رده بندی فسیل های سازند،رده بندی فسیل ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com