معرفی شغل ، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف زمین شناس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
بازدید : 928
نویسنده : فسیل شناس

معرفی شغل ، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف زمین شناس

زمین شناسی برای شما مناسب است، اگر ...

اگر عاشق سیاره محل زندگی خود بوده و از مطالعه و بررسی آن لذت می برید، شغل زمین شناس مناسب شماست.
 

زمین شناسی چیست؟

زمین شناسی، حوزه ای است كه در زمینه پیرایش زمین، وضعیت زمین در فضا، تاریخ زمین شناسی، شكل و ابعاد زمین، مشخصات فیزیكی و شیمیایی زمین و مواد تشكیل دهنده آن، بررسی عواملی كه در شكل زمین دخیل هستند و... مطالعه و بررسی می كند. زمین شناسی با علوم زیستی، شیمی، جغرافیا، هواشناسی و آب و خاک ارتباط نزدیکی دارد. 
 

زمین شناس چه می کند؟

زمین شناس به مطالعه علمی ساختار، تحولات و حرکات زمین و همچنین منابع طبیعی می پردازد. او فرآیندهای داخلی و خارجی شکل دهنده زمین در تاریخ گذشته آن را بررسی می کند. زمین شناس، از روش های تحقیق و جستجوی مختلفی مانند حفاری، نقشه برداری، لرزه نگاری، تصاویر ماهواره ای و هوایی و اندازه گیری های الکترومغناطیسی در کار خود استفاده می کند.

شاخه های مختلف زمین شناسی

زمین شناسی شاخه های مختلفی شامل زمین شناسی مهندسی، رسوب شناسی، زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی نفت، زمین شناسی ساختمانی، زمین شناسی زیست محیطی، چینه و فسیل شناسی، سنگ شناسی یا پترولوژی و گرایش آب شناسی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال زمین شناسی مهندسی با بررسی تاثیر محیط زمین شناسی بر سازه‌های مهندسی ، راه‌حل های مناسبی جهت کاهش یا برطرف نمودن خطرات احتمالی ارائه می‌دهد. یا زمین شناسی اقتصادی شاخه‌ای از علم زمین شناسی است که پیرامون شرایط تشکیل مواد معدنی ، مورفولوژی و ریخت شناسی آنها ، بافت و ساخت آنها، عوامل کنترل کننده پراکندگی مواد معدنی ، توجیه فنی و اقتصادی آنها و بالاخره تقسیم بندی ژنتیکی مواد معدنی بحث می‌کند.

اهمیت دانش زمین شناسی

زمین شناسی در کشورهای مختلف دنیا بسیار مورد توجه است زیرا اقتصاد، صنایع، کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر در هر کشوری، به نتایج کار زمین شناسان متکی است. کشور ما نیز با در اختیار داشتن‌ منابع‌ معدنی‌ بسیار غنی‌ اعم‌ از مواد سوختی‌ و ذخایر فلزی‌ و غیرفلزی‌ گران بها، و قرار گرفتن‌ بر روی‌ منطقه‌ای‌ فعال‌ از نظر زمین‌‌شناسی‌ که‌ باعث‌ وقوع‌ زلزله‌ها، تغییر ساختار زمین‌، پدیده‌ کوه‌زایی‌، تغییر پهنای‌ دریاها و خلیج‌ مجاور می‌شود و ده ها مورد دیگر، به‌ پژوهشگران‌ و متخصصان زمین‌شناسی‌ نیاز مبرم دارد که‌ در این زمینه ها به‌ مطالعه‌ و کاوش‌ بپردازند.
 

ساعات کاری زمین شناس

ساعت کاری زمین شناس بسته به نوع کاری که دارد، متفاوت است. در بخش های اداری به صورت منظم و تمام وقت بوده و در بخش هایی مانند تحقیقات میدانی، دارای ساعت کاری نامنظم و گاه طولانی می باشد. گاهی لازم است روزهای زیادی از خانه دور باشند. نکته ای که علاقه مندان شغل زمین شناسی باید به آن توجه کنند این است که، این شغل تقریبا شغلی مردانه است زیرا عمده کار آن در شرایط سخت آب و هوایی و در طبیعت می باشد. این شرایط به شکل های مختلف برای خانم ها سخت و مشکل است. البته خانم ها می توانند در بخش کارهای نرم افزاری در دفاتر فعالیت کنند که در این حالت نیز فرصت های شغلی محدودی پیش روی آنها قرار خواهد داشت.
 

وظایف زمین شناس

زمین شناس از دانش و تخصص خود در انجام امور زیر استفاده می کند :

  • ارزیابی ایمنی و تاثیر ایجاد یک سد یا تونل در یک پروژه عمرانی

  • مشخص کردن محل مناسب برای دفن زباله های هسته ای

  • جستجوی  منابع انرژی و معادن معدنی مانند نفت و گاز

  • طراحی برنامه های اکتشاف منابع آبی جدید

  • بررسی فعالیت های آتشفشانی و زمین لرزه به منظور توسعه سیستم های هشدار دهنده برای مردم نزدیک به مکان های فعال

  • و ...



رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: برچسب‌ها: معرفی شغل ، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف زمین شناس ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com