پایان نامه های زمین شناسی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 18 مرداد 1394
بازدید : 1452
نویسنده : فسیل شناس

پایان نامه زمین شناسی

  • زمین شناسی مهندسی
  • سنگ شناسی رسوبی
  • رسوب شناسی
  • زمین شناسی اقتصادی
  • زمین شناسی ساختمانی
  • زمین شناسی نفت
  • زمین شناسی زیست محیط
  • چینه و فسیل شناسی
  • سنگ شناسی یا پترولوژی
  • گرایش آب شناسی

رشته پایان نامه زمین شناسی :

رشته پایان نامه زمین شناسی، رشته ای است دانشگاهی كه در زمینه پیرایش زمین، وضعیت زمین در فضا، تاریخ پایان نامه زمین شناسی، شكل و ابعاد زمین، مشخصات فیزیكی و شیمیایی زمین و مواد تشكیل دهنده آن، بررسی عواملی كه در شكل زمین دخیل هستند و... مطالعه و بررسی می كند.
گرایشهای پایان نامه زمین شناسی

پایان نامه زمین شناسی مهندسی (Engineering Geology)

پایان نامه زمین شناسی مهندسی ضمن بررسی تاثیر «محیط پایان نامه زمین شناسی» بر سازه‌های مهندسی یا پایان نامه زمین شناسی مهندسی ، راه‌حلهای مناسبی جهت کاهش یا برطرف نمودن خطرات احتمالی ارائه می‌دهد. باید توجه داشت که محیط پایان نامه زمین شناسی اطراف یک سازه به دو صورت با آن در ارتباط است. یکی توسط مصالح پایان نامه زمین شناسی ، یعنی سنگ ، خاک و آب ، دیگری فرآیندها و مخاطرات پایان نامه زمین شناسی مثل سیل ، زمین لرزه ، حرکات دامنه‌ای و مانند آن. برخی از مولفین پایان نامه زمین شناسی مهندسی را سهوا به جای «ژئوتکنیک» به کار می‌برند. بطور کلی پایان نامه زمین شناسی مهندسی به توسط روشهای اکتشافی متنوع تاثیر محیط پایان نامه زمین شناسی اطراف را بر سازه مهندسی یا پروژه عمرانی تعیین می کند. همچنین نقش احداث سازه را در تحریک و تغییر رفتار زمین مشخص می سازد.

سنگ شناسی رسوبی-رسوب شناسی

سنگهای رسوبی ، از انباشت ذرات ناشی از خرد شدن انواع سنگهای دیگر بوجود آمده‌اند. این ذرات ، معمولا به کمک نیروی گراویته ، آب ، باد و یا یخ به محل جدید خود منتقل شده و در آنجا به ترتیبی جدید نهشته می‌شوند. برای مثال ، امواجی که به ساحل صخره‌ها برخورد می‌کنند، ممکن است که از این طریق ، ذرات ریگ و شن دریا کنار دیگری را در همان نزدیکی فراهم آورند. این نهشته‌های ساحلی اگر سخت می‌شدند، سنگی رسوبی تشکیل می‌یافت. یکی از مهمترین خاصه‌های سنگهای رسوبی ، لایه بندی رسوبات تشکیل دهنده آنهاست. مهمترین کاربرد رسوب شناسی در ارتباط با اکتشاف منابع طبیعی از قبیل نفت و گاز می‌باشد، در گذشته بیشتر کمپانیهای نفتی برای کشف مخازن در جستجوی تاقدیسها بودند، اما با پیشرفت زمان به این نتیجه رسیدند که علاوه بر نفتگیرهای ساختمانی ، نفتگیرهای چینه شناسی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

پایان نامه زمین شناسی اقتصادی :

پایان نامه زمین شناسی اقتصادی شاخه‌ای از علم پایان نامه زمین شناسی است که پیرامون شرایط تشکیل مواد معدنی ، مورفولوژی و ریخت شناسی آنها ، بافت و ساخت آنها ، عوامل کنترل کننده پراکندگی مواد معدنی ، توجیه فنی و اقتصادی آنها و بلاخره تقسیم بندی ژنتیکی مواد معدنی بحث می‌کند. در رسیدن به اهداف فوق ، روشهای مختلف تجزیه مواد معدنی ، روشهای ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی و فرآوری مواد انجام می‌گیرد. همچنین در انجام پروژه‌های مختلف اکتشافی باید به مسائل زیست محیطی نیز دقت لازم را مبذول داشت.

پایان نامه زمین شناسی ساختمانی (Structural Geology) :

هر کسی که با پایان نامه زمین شناسی سر و کار داشته باشد، تشخیص می‌دهد که پوسته زمین در طی تاریخ پایان نامه زمین شناسی یک واحد ثابت و غیر متغیری نبوده است بلکه به کرات در برابر عوامل داخلی و خارجی در آن تغییر شکل ایجاد شده است. شاهد این مدعی وجود نواحی عظیم چین خورده یعنی سلسله کوههاست که در آن رسوبات و سنگهای دیگر فشرده شده و فرم آنها تغییر کرده است.
عامل دیگر رسوبات دریایی است که اینک در قلل مرتفع کوهها دیده می‌شود و در برخی موارد هزاران متر از سطح دریا بالاتر قرار گرفته است و این خود ناپایداری قشر زمین را نشان می‌دهد. بطور کلی می‌توان گفت که پایان نامه زمین شناسی ساختمانی و تکتونیک ، درباره ساختهای مختلف سنگهای تشکیل دهنده پوسته زمین، چگونگی تشکیل و ارتباط آنها با عوامل داخلی زمین بحث می‌کند.

پایان نامه زمین شناسی نفت Petroleum Geology:

پایان نامه زمین شناسی نفت از زیر شاخه های علم پایان نامه زمین شناسی می باشد كه به بررسی عوامل و شرایط مرتبط با تشكیل ذخایر هیدروكربنی می پردازد و با توجه به نیاز كشور به شناخت ذخایر جدید نفت و گاز حائز توجه خاص می باشد. چراكه اولین قدم در راه اكتشاف همان بررسی های پایان نامه زمین شناسی هستند اطلاعات ارائه شده در این بخش شامل بررسی عوامل و پارامترهای مرتبط در نحوه تشكیل نفت و گاز و سنگ منشاد، مهاجرت و عوامل دخیل در آن، سنگ مخزن، انواع آن و پارامترهای مرتبط با سنگ مخزن، سنگ پوشش و در نهایت به بررسی جایگاه نفت و گاز در پایان نامه زمین شناسی ایران و تشكیل نفت و گاز در مناطق مختلف و عوامل موثر در آن پرداخته شده است.

پایان نامه زمین شناسی زیست محیطی

پایان نامه زمین شناسی زیست محیطی" از جمله شاخه های جدید پایان نامه زمین شناسی است که به همراه "پایان نامه زمین شناسی نواحی شهری"، نقش بسیار مهمی در ایمنی انسان و تامین منابع مورد نیاز او بازی می کند. نقش این دو شاخه آن قدر زیاد است که پایان نامه زمین شناسی یکی از مهمترین رشته های علوم پایه در قرن بیست و یکم نامیده می شود. در کشورهای پیشرفته ی جهان، تقریبا هیچ پروژه ای بدون تایید این دو شاخه ی علوم زمین امکان اجرا ندارد و اجرای هر پروژه ای منوط به دریافت مجوز مطالعات پایان نامه زمین شناسی زیست محیطی، پایان نامه زمین شناسی مهندسی و پایان نامه زمین شناسی نواحی شهری است. به همین دلیل و به منظور اشنایی خوانندگان، بخش هایی از مطالب استاندارد تهیه ی نقشه های پایان نامه زمین شناسی زیست محیطی در ادامه ارائه می شوند.

چینه و فسیل شناسی

اصولا از روابط موجود بین طبقات سنگهای رسوبی بحث می‌کند. مطالعات چینه شناسی از یک طرف مبتنی بر شناخت توالی طبقات رسوبی در زمانهای مختلف پایان نامه زمین شناسی به منظور پی بردن به تاریخ حوادث زمین و تکامل موجودات بوده ، از طرف دیگر تغییرات جانبی رخساره‌ها در مکانهای مختلف را بررسی می‌نماید که به وسیله آن با وضع جغرافیایی گذشته زمین در هر زمان آشنا می‌شویم.

سنگ شناسی یا پترولوژی

پترولوژی یا سنگ شناسی علم مطالعه سنگ ها است و کم و بیش به ساختارهای زمین نیز می پردازد. این علم محدود به مطالعه موادی است که در پوسته وجود دارد و قابل دسترس است اگرچه که نمونه هایی از شهابسنگها را نیز توسط شبیه سازی در این علم مطالعه می نماییم. این علم به مطالعه انواع مختلف اتفاقاتی که از ابتدا برای منشا سنگ افتاده می پردازد و روابط فرایندهای پایان نامه زمین شناسی و تاریخچه آن را مورد بررسی قرار می دهد. سنگ شناسی همچنین بخش اصلی مطالعات پایان نامه زمین شناسی، عملکرد آنها و تاریخچه و پیدایش سنگها و نحوه اکتشاف آنها را نشان می دهد. مطالعه سنگها از دو راه امکان پذیر است یکی از طریق مطالعه پوسته و دیگری از طریق مطالعه مدارک و شواهد قدیمی.

گرایش آب شناسی (hydrology)

هیدروژئولوژی دانشی است که از آب های زیرزمینی بحث می کند و به عنوان شعبه ای از پایان نامه زمین شناسی ، منشأ ، ترکیب ، خواص ، کیفیت ، گسترش و حرکت آب را در داخل قشرهای زمین مورد مطالعه قرار می دهد. به عبارتی «هیدرولوژی علم مطالعه آب کره زمین است و در مورد پیدایش ، چرخش و توزیع آب در طبیعت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب ، واکنش‌های آب در محیط و ارتباط آن با موجودات زنده بحث می‌کند بنابراین ملاحظه می‌شود که هیدرولوژی در برگیرنده تمامی داستان آب است. »

برخی از زمینه های تحقیقاتی این رشته عبارتند از :

  • پایان نامه زمین شناسی ـ تکتونیک
  • تحلیل ساختاری پهنه های دگر شکل در البرز
  • سبک چین خوردگی در زاگرس
  • دگر ریختی چند مرحله ای در سنگهای دگرگون پهنه سنندج و سیرجان
  • مطالعه پهنه های برشی
  • پایان نامه زمین شناسی – پترولوژی
  • پترو لوژی آذرین و دگرگونی
  • پترو لوژی آذرین و ژئوشیمی
  • پایان نامه زمین شناسی اقتصادی (اکتشاف ذخایر معدنی)
  • پایان نامه زمین شناسی اقتصادی (اکتشاف ذخایر معدنی)
  • - پایان نامه زمین شناسی مهندسی‌
  • بهسازی زمین
  • ویژگیهای پایان نامه زمین شناسی مهندسی خاک و سنگ
  • تأثیر پارامترهای هیدرولیکی در مدلهای ریاضی بر رفتار خاکهای غیر اشباع
  • بهسازی زمین
  • پایان نامه زمین شناسی مهندسی ابنیه های فنی
  • خطرات زمین شناختی و زمین زیست محیطی
  • کاربرد روشهای عددی و مدلسازی در پهنه بندی زمین لغزش
  • کاربرد نانو در بهسازی مصالح تولیدی

برخی از نرم افزارهای تحلیلی این رشته و مورد استفاده در پایان نامه و مقاله عبارتند از :
RocPlane.v2.029, Gemcom Minex 6.0.6, + GS, .27, Geogrid 1, Geomodel 2.01, 2.10, VES 1.30, Breakage Sim, stereonett V2.46, MineraLogic, Mag2dc 2.10, VES 1.30,Illustrator، Log plot، Geolog،



رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: موضوعات مرتبط: انجام پایان نامه های زمین شناسی , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه های زمین شناسی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com