کشف فسیل خفاش راه‌رونده در نیوزلند ‌


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
بازدید : 370
نویسنده : فسیل شناس

فسیلی از گونه جدید خفاش که 16 میلیون سال پیش با چهار عضو بدن راه می‌رفته و سه برابر بزرگتر از خفاش‌های امروزی بوده، در نیوزلند کشف شد.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، فسیل ‌این خفاش تازه کشف شده موسوم به Mystacina miocenalis در نزدیکی اوتاگوی مرکزی در رسوبات دریاچه ماقبل تاریخ Manuherikia مربوط به اوایل دوران میوسن بین 16 تا 19 میلیون سال پیش کشف شده است. این گونه کشف شده با خفاش‌هایی که هم اکنون در جنگل‌های نیوزلند زندگی می‌کنند، مرتبط است.

 

سوزان هاند، دیرینه‌شناس دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا و سرپرست این تحقیق اظهار کرد: کشف ما نشان‌دهنده وجود اولین خفاش‌های Mystacina از 16 میلیون سال پیش تا کنون است.

 

خفاش‌ها تنها حیوانات زمینی بومی نیوزلند هستند. دو مورد از سه گونه خفاش بومی این کشور به سرده Mystacina تعلق دارند،‌اگرچه یکی از این گونه‌ها از دهه 1960 تاکنون مشاهده نشده است.

 

ان دو گونه خفاش مدرن،‌ نقب‌زن بوده و در هوا و همچنین روی زمین حرکت می‌کنند و در زیر برگ و برف به دنبال غذا می‌گردند. دیرینه‌شناسان تصور می‌کردند قدیمی‌ترین خفاش کشف شده دارای قدمت 17 هزار و 500 سال است، اما کشف جدید نشان داده که خفاش‌ها، ساکنان دیرهنگام این کشور بوده‌اند.

 

خفاش‌ها از مهم‌ترین گرده افشان‌های جنگل هستند که موجب سلامت جنگل‌ها می‌شوند. درک ارتباط بین تفاوت خفاش‌ها در سرزمین‌های مختلف برای ارزیابی تهدیدکننده‌های امنیت زیستی و حفاظت جزایر آسیب‌پذیر حائز اهمیت است.

 

دندان‌های این گونه تازه کشف شده بسیار مشابه خویشاوندان امروزی خود است و غذای آنها شهد گیاهان، گرده، میوه، حشرات و عنکبوت بوده است.

 

اندازه بدن این خفاش 40 گرم و این فسیل سه برابر سنگین‌تر از نسل‌های امروزی خود بوده است. وزن سنگین قدرت پرواز Mystacina را کاهش می‌داد زیرا پرواز و شکار در تاریکی نیازمند وزن سبکتر و اندازه کوچکتر است.

 

این یافته‌ها در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.


رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: برچسب‌ها: کشف فسیل خفاش راه‌رونده در نیوزلند،کشف فسیل خفاش،کشف فسیل ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com