کشف رده جدیدی از دایناسورها با خصوصیات عجیب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 16 آبان 1394
بازدید : 458
نویسنده : فسیل شناس

دیرینه‌شناسان در جنوب شیلی رده جدیدی از دایناسورها با خصوصیات متفاوت را کشف کردند که دریچه‌ جدیدی از چگونگی تکامل این جانداران به روی محققان می‌گشاید.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، منطقه خوزستان، فسیل‌های دایناسور Chilesaurus diegosuarezi سال 2010 کشف شد؛ اگرچه برخی از اعضای بدن این دایناسور با تیرانوسوروس رکس شباهت دارد، اما در اصل حیوان گیاهخوار بوده است.

 

این دایناسور که دیرینه‌شناسان از آن به عنوان پلاتی‌پوس دنیای دایناسورها - حیوانی دارای خصوصیات متفاوت پستانداران، خزندگان و پرندگان - یاد می‌کنند، دارای خصوصیات عجیب و منحصر بفردی است.

 

از آنجاکه این دایناسور ویژگی‌های مختلف چندین نوع دایناسور را داشت، دیرینه‌شناسان هنگام کشف گمان می‌کردند که استخوان‌های چندین دایناسور را کشف کرده‌اند، اما چهار اسکلت کامل این حیوان شناسایی شد. تفاوت قسمت‌های مختلف بدن این دایناسور حاکی از تطابق آن با رژیم خاص غذایی منطقه محل سکونتش بود.

 

این دایناسور دست‌هایی شبیه به تیرانوسوروس، جمجمه‌ای کوچک و پاهایی شبیه دایناسورهای گردن‌بلند ابتدایی دارد. به نظر می‌رسد Chilesaurus diegosuarezi در حدفاصل بین گروه دایناسورهای گوشت‌خوار و دایناسورهای پرنده که جد پرندگان امروزی محسوب می‌شوند، جای گرفته و قدمت آن به 145 میلیون سال قبل بازمی‌گردد.

 

نتایج کشف این گونه جدید دایناسور در مجله نیچر به چاپ رسیده است.


رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: برچسب‌ها: کشف رده جدیدی از دایناسورها با خصوصیات عجیب ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com