میکرو بایواستراتیگرافی مرز سنومانین-تورونین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
بازدید : 533
نویسنده : فسیل شناس
رخساره های رسوبی, Volume (1), No (3), Year (2010-7) , Pages (61-70)

Title : ( میکرو بایواستراتیگرافی مرز سنومانین-تورونین در برش شوراب(شرق حوضه کپه داغ) )

 
مهرانه عبدالشاهی , محمد وحیدی نیا , علیرضا عاشوری , بهنام رحیمی ,

Citation: BibTeX | EndNote

Abstract

 

چکیده توالی رسوبات مرز سنومانین تورونین در برش شوراب واقع در شرق حوضه رسوبی کپه داغ، دربرگیرنده لایه های پایانی سازند آیتامیر و لایه های آغازین سازند آبدراز میباشد. این توالی شامل شیل و ماسه سنگ گلوکونیتدار و تناوب شیل و مارنهای خاکستری تا سفید است. بر اساس مطالعات زیست چینهای بر مبنای روزن داران در این برش ۴ بایوزون شناسایی شده است: 1. Rotalipora reicheli Total range zone (Late Cenomanian) 2. Rotalipora cushmani Total range zone (Late Cenomanian) 3. Whiteinella archaeocretacea Partial range zone (Cenomanian-Turonian) 4. Marginotruncana schneegansi Interval zone (Middle Turonian) درنظر گرفته شده است . در بخش ب الایی Whiteinella archaeocretacea zone در مطالعه حاضر، مرز بین سازند آیتامیر با سازند آب دراز درون به ضخامت ۴ متر) کاهش شدید فونا دیده میشود. این کاهش بیانگر تغییرات زیستی و پالئواکولوژیکی بوده و احتمالاً با تحولات B این بایوزون (بخش در این بخش واقع است. C/T به عنوان قاعده سازند آب دراز بوده و مرز B جهانی در این بازه زمانی مرتبط است. بنابراین به احتمال زیاد بخش واژههای کلیدی: سازند آبدراز، کپهداغ، سنومانین تورونین، شوراب، روزنداران.

کلمات کلیدی


رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: برچسب‌ها: میکرو بایواستراتیگرافی مرز سنومانین-تورونین در ادامه مطالب ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com