طریقه رسم ستون چینه شناسی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 12 ارديبهشت 1398
بازدید : 1360
نویسنده : فسیل شناس

با سلام در این پست طریقه و روش رسم ستون چینه شناسی را آموزش میدهیم

برای اینکار بعد از عملیات صحرایی و برداشت اختصاصات زمین شناسی نظیر لیتولوژی ،بافت،شیب لایه ها، ضخامت لایه ها،، رنگ لایه ها، دانه بندی و پدیده های مهم زمین شناسی شروع به رسم اولیه ستون چینه شناسی سر زمین می کنیم. بعد از رسم اولیه و انتقال اطلاعات به سیستم کامپیوتری حال به توجه به نرم افزارهای موجود نظیر ادوب الاستریتور،کرل، راک ورک،لاگ پلات و نرم افزارهای مشابه شروع به رسم ستون چینه شناسی میکنیم

در این مقاله رسم توسط نرم افزار الاستریتور را آموزش خواهیم داد

 

در نرم افزار ادو الاستریتور بعد از گشودن پنجره جدید در سمت چپ نرم افزار ماژول و ابزارهای نرم افزار فعال می باشد. در این قسمت ار ابزار ریکتنگولار (کادر رسم مستطیل) برای رسم کادر های مستطیل  شکل جهت ایجاد باکس لیتولوژی استفاده میکنیم. معمولا بخش سیمبول لیتولوژی و فسیل Geology Symbols و Geology Swatch در نرم افزار الاستریتور خالی می باشد که باید از طریق یک فایل که در ادامه انرا برای تان قرار میدهم این بخش از نرم افزار را تکمیل کنید(نحوه فعال سازی به این صورت می باشد که بعد از باز کردن فایل دانلودی از وبلاگ http://stratigraphiccolumn.loxblog.com/  انرا توسط نرم افزار open کنید تا تمام فایل های لیتولوژی و فسیل به صورت خودکار در نرم افزار شما ذخیره شود) اگر در سیستم ذخیر نشد از فایل های سیمبول لیتولوژی و فسیل Geology Symbols و Geology Swatch یک کپی در سیستم تهیه کنید و بر روی ان کار کنید تا تمام سیمبول لیتولوژی و فسیل را داشته باشید. بعد از وارد کردن اطلاعات مربوط به سیمبل لیتولوژی ها حال می توانید با توجه به لیتولوژی برداشت شده در فیلد زمین شناسی باکس های رسم شده را تکمیل نمایید. برای مثال اگر لیتولوژی شما آهک باشد و متراژ ان 10 متر باشد و بخواهید ستون چینه شناسی به مقیاس یک به صد رسم کنید یه باکس 10 سانتی متری می شود. عرض ستون لیتولوژی معمولا سلیقه ای است و حدود یک تا دو سانتی متر اتخاب می شود. این کار را تا رسم انتهای ستون انجام میدهد. البته قبل از رسم ستون لیتولوژی، باید سایر قسمت های ستون نظیر محل نمونه ها، سن سازند، نام سازند، را در ستون های مربوطه درج کنید.

 

فایل اولیه و خام نرم افزار ادوب الاستریتور به همراه سیمبول لیتولوژی و فسیل Geology  Symbols and Swatch

Geology  Symbols 

http://s8.picofile.com/file/8359166476/Geology_Symbols.ai.html

Geology Swatch

http://s8.picofile.com/file/8359166484/Geology_Swatch.ai.html



رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

:: موضوعات مرتبط: رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی , ,
:: برچسب‌ها: روش های رسم ستون چینه شناسی , طریقه رسم ستون چینه , رسم ستون چینه شناسی , روش رسم ستون چینه شناسی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com